Omsättningen för juli månad uppgick till 1340 ksek

Report this content

Omsättningen för juli månad 2023 blev 1340 ksek, att jämföras med 2017 ksek för juli månad 2022. Omsättningen minskade därmed 34% gentemot föregående års siffror.

Omsättningen för juli månad är betydligt lägre än förväntat. Utöver att konjunkturen gör att våra kunder minskar sina volymer så har vi fått ett fåtal uppsägningar. Tillsammans gör detta juli till en klart sämre månad än förväntat.

Nu när kunderna kommer tillbaka från semestern förväntar vi oss att få en klarare bild av deras höstplaner. Därefter bör vi kunna dra slutsatser och agera på dessa.

Vår bedömning är att marknaden fortsatt kommer att vara skakig och avvaktande. Genom ett aktivt försäljningsarbete mot både existerande och nya kunder är det vår förhoppning att vi, trots rådande marknadsläge, snart skall vara tillbaka i tillväxt igen.

Fredrik Dalebrant

För ytterligare information kontakta:
Fredrik Dalebrant, VD Jojka Communication AB

fredrik.dalebrant@jojka.com

www.jojka.com

Jojka Communications utvecklar kommunikationslösningar. Bolaget erbjuder molnbaserade marknadskommunikationslösningar till kunder inom E-handel samt hotell- och upplevelseindustrin. Bolagets tjänster vidaresäljs som abonnemangslösningar där kunden får ett login till jojkas plattform. Kunden kan välja på olika abonnemangsformer med olika grad av funktionalitet. Kunderna återfinns primärt i Sverige men även på andra håll i världen. Jojka Communications har sitt huvudkontor i Stockholm.