Boho Club överträffar tidigare kommunicerad försäljningsprognos

Report this content

Boho Group AB (publ) (”Boho Group” eller ”Bolaget”) kan med glädje meddela att försäljningen på Boho Club Hotel under juli och augusti ökade med 13%, vilket är högre än den prognos om 10% som Bolaget offentliggjorde i juni. Under perioden noterade hotellet en imponerande beläggningsgrad om 88%. Även restaurangförsäljningen ökade med 10% jämfört med föregående året. En viktig faktor bakom framgången är lanseringen av Bohis Bar, som har fått ett varmt mottagande av både hotellgäster och boende i Marbella.

Denna positiva utveckling är ett resultat av Boho Clubs fokus på operativ effektivitet och förstklassig service, insatser som har bidragit till att attrahera och behålla gäster under den intensiva sommarsäsongen.

"Vi är oerhört stolta över de framgångar vi har uppnått denna sommar," säger Andreas Bonnier, VD för Boho Group. "Vårt teams engagemang, tillsammans med våra strategiska satsningar, har varit avgörande. Lanseringen av Bohis Bar har blivit en riktig succé och bekräftar att våra insatser träffar rätt. Det är fantastiskt att se våra gäster återvända gång på gång och visa sin uppskattning, något som verkligen motiverar oss. Framöver kommer vårt fokus ligga på att fortsatt förbättra kundupplevelsen, vilket i sin tur kommer att driva ytterligare tillväxt."

Boho Club ser fram emot att fortsätta denna positiva trend under resten av året och fortsätta att erbjuda en unik och oförglömlig upplevelse för sina gäster.

Vid eventuella frågor vänligen kontakta:

Boho Group AB (publ)

Andreas Bonnier, VD
E-post: andreas@bohogroup.com
Telefon: +46 733 36 65 77
Hemsida: www.bohogroup.com

Kort om Bolaget
Boho Group är ett hotellutvecklings- och driftsbolag i toppskiktet avseende design och kvalitet, med verksamhet på den spanska solkusten. Bolaget grundades 2014.

Boho Group äger och driver Boho Club, en boutiqueresort på Golden Mile i Marbella som är prisbelönt för sin design och arkitektur. Både hotellet och restaurangen har sedan lanseringen 2019 etablerat sig som en ledande aktör i Marbella. Besök Boho Clubs hemsida, www.bohoclub.com, för att boka hotellrum eller ett bord i restaurangen. Restaurangen är öppen varje dag och serverar frukost, lunch och middag.

Mangold är Bolagets Certified Adviser. Mangold nås på telefonnummer 08-503 015 50 eller e-post ca@mangold.se.