Nisses Växter och radioprofilen Peter Hilton väljer Äkta Bohusgranit

Report this content

Ytterligare en samarbetspartner har valt Bohusgranit som sin främsta leverantör, nämligen Nisses Växter i Uddevalla. Peter Hilton som arbetar som trädgårdsarkitekt på Nisses växter är samtidigt en radioprofil för alla trädgårdsintresserade.

-       Graniten blir vackrare för varje år och är ett tidlöst material för våra svenska trädgårdar. Det är samtidigt ett levande material i en levande miljö där allt jag pratar om ska andas riktigt och naturligt, säger Peter Hilton.

Under vår och höst svarar trädgårdsexperten Peter Hilton på lyssnarnas frågor i direktsändning i Sveriges Radios populära program Cappuccino varje vecka. Peter Hilton arbetar även på Nisses Växter beläget i Uddevalla.

- Att Peter Hilton väljer oss och verkligen kan rekommendera Bohusgraniten framför andra material är viktigt för oss. Återigen bevisar sig graniten vara det material som blir allt vackrare med åren vilket Peter har intygat till oss, säger Eric Waxin, VD Bohusgranit AB-

- Bohusgraniten och kunskapen som finns hos stenhuggarna kan ge oss roliga och spännande produkter i framtiden och jag vill gärna finnas med i den processen under 2011, säger Peter Hilton

Bilder fri för publicering finns på www.bohusgranit.se

Eric Waxin, VD på Bohusgranit, tfn 0708-193 500