Barndomshistorier blir till skräckroman

Detta är ett skönlitterär debut.

​​​​​​

Om Följ med mig ner:
Oscar har aldrig riktigt kommit till ro efter att han flyttade från sin uppväxtort Svartarp. Minnena finns kvar och när han får ett mystiskt telefonsamtal från sin gamla barndomsvän Johannes som berättar att han sett Oscars gamla kärlek Aurora, som försvann i skogen för drygt 20 år sedan, kan han inte annat än att åka tillbaka till Svartarp och ta reda på vad som är vad.
Om han hade vetat vad som väntade honom där är det frågan om han hade åkt tillbaka…

--------------

Henrik Hermansson har publicerat det egna verket ”Allting handlar inte om dig själv här och nu” samt medverkat i fem antologier med bland annat fantasy- och science fiction-noveller.
”Följ med mig ner” är hans skönlitterära debutroman.

Han är författare och har publicerat två egna verk (bland annat ”Allting handlar inte om dig själv här och nu”) och medverkat i fem antologier med bland annat fantasy- och science fiction-noveller.. Han arbetar även som frilansskribent och tar uppdrag i olika medier.

Utöver detta har han 10 års erfarenhet inom kultur- och utbildningssektorn, bland annat som chef och verksamhetutvecklare i Jönköping region. Han har civilekonomexamen men har även läst journalistik, pedagogik med mera.

Henrik är medlem i bland annat Författarförbundet, Författarcentrum, Smålands författarsällskap och svenska PEN. Mer informations finns på www.ordochbilder.se

Bokförlaget Norlén & Slottner med Sten Slottner har sedan några år ett samarbete med Hans Kleine/Kleynes AB.startades

Bokförlaget startades 2005 av journalistkollegorna Ingmar Norlén och Sten Slottner. Några år senare återvände Norlén till journalistyrket medan Slottner fortsatte driva förlaget genom sitt företag Mediahuset i Kristinehamn AB. Bokförlaget har sedan utvecklats och under åren gett ut flera hundra titlar inom olika genrer. För sina flyghistoriska utgivningar har författare och förlag vid flera tillfällen tilldelats utmärkelser.