En filosofisk självbiografi

Efter 18 skrifter kommer nu självbiografin.

Gunnar Odhner som bland annat jobbat som lärare och journalist har alltid varit en skrivande person och publicerat minst 18 skrifter.
Med ordet kom första ljuset är en självbiografi vars händelser utspelar sig mellan 1946-2020. Den omfattar barndomen i Lidköping, vuxenlivet i Karlstad och den begynnande ålderdomen i Högboda. Författaren dröjer vid avgörande ögonblick och perioder i sitt liv, som skolåret i USA 1959 och emigrationen till Kanada 1968. Titeln på boken kommer sig av författarens intresse för filosofi och då särskild språkteoretisk sådan. Det låter kanske avskräckande men författaren ar lagt stor möda på att vara lättläst och begriplig. Prosatexten är varvad med dikter genom hela berättelsen.
Omslagsfoto Lasse Rydingsvärd.

Boken presenterades på Värmlands Bokfestival den 18 nov.

Boken finns att köpa i internätbokhandlarna samt på förlagets hemsida

Bokförlaget Norlén & Slottner startades 2005 av journalistkollegorna Ingmar Norlén och Sten Slottner. Några år senare återvände Norlén till journalistyrket medan Slottner fortsatte driva förlaget genom sitt företag Mediahuset i Kristinehamn AB. Bokförlaget har sedan utvecklats och under åren gett ut flera hundra titlar inom olika genrer. För sina flyghistoriska utgivningar har författare och förlag vid flera tillfällen tilldelats utmärkelser. Hösten 2021 inleddes ett samarbete med Kleynes Antikvariat AB i Karlstad.

Taggar: