• Bokus/

Bokus satsar på deckare i påsk – vill haka på norska ”påskekrim”

Report this content

Nu lyfter Bokus fram 42 deckare som kunderna kan köpa till bra priser inför och under påsken. Med kampanjen vill Bokus få kunderna att precis som norrmännen läsa krim under påskledigheten.

Vårens deckarutgivning är stark med böcker som Alla ljuger av Camilla Grebe, Brinn mig en sol av Christoffer Carlsson och Paradis City av Jens Lapidus. De och 39 andra böcker lyfts nu hos Bokus inför påsken. Kampanjen görs i ett försök att få svenskarna att haka på den norska trenden ”påskekrim”.

– Deckare är redan otroligt stort i hela Norden. Men i Norge är påsken den tidpunkt då deckarförsäljningen verkligen skjuter i höjden – vi hoppas att vi kan skapa en liknande påsktrend här i Sverige, säger Henrik Graan, Marknadsansvarig på Bokus.

Alla de 42 deckarna finns tillgängliga till extra bra priser på Bokus fram till den 5 april. Här är hela listan: https://www.bokus.com/paskens-deckare

För mer information vänligen kontakta Henrik Graan, Marknadsansvarig för Bokus, via henrik.graan@bokhandelsgruppen.se.

Bokus är bokhandeln på nätet med över 10 miljoner fysiska och digitala böcker från hela världen. Via abonnemangstjänsten Bokus Play erbjuds tusentals ljud- och e-böcker för livets alla bokstunder. Med visionen ”Läsglädje för alla, varje dag” vänder vi oss till privatpersoner, företag, bibliotek och offentlig verksamhet. Bokus (en del av Bokhandelsgruppen) ingår i Bokusgruppen, som ägs av Volati och företagsledningen. Mer information www.bokus.com och www.bokusgruppen.com

Citat

Deckare är redan otroligt stort i hela Norden. Men i Norge är påsken den tidpunkt då deckarförsäljningen verkligen skjuter i höjden – vi hoppas att vi kan skapa en liknande påsktrend här i Sverige.
Henrik Graan, Marknadsansvarig Bokus