Bolidens finansiering klar

Bolidens finansiering klar Boliden redovisade idag rapporten för andra kvartalet och meddelade att: (a) långivarna och motparterna avseende valutasäkringskontrakten har signerat ett nytt låneavtal vilket även inkluderar en lösning av de ofördelaktiga valutasäkringskontrakten (b) nya kreditlimiter har givits avseende valutasäkring vilket möjliggör nya säkringar till dagens valutakurser Detta innebär att alla villkor för den garanterade nyemissionen nu är uppfyllda. Boliden meddelade även att efter nyemissionerna är avslutade kommer en ny styrelse att utses och flyttningen av bolagets säte från Kanada till Sverige kommer att inledas. Bolidens nyligen utsedde VD, Jan Johansson, kommenterar "Jag är mycket nöjd att de sista villkoren för nyemissionerna uppfyllts och att bolaget nu kan fokusera på att öka lönsamheten i den operativa verksamheten." För ytterligare information avseende finansieringen och omstruktureringen hänvisas till den engelska kvartalsrapporten som bland annat kommer att finnas tillgänglig på Bolidens hemsida, www.boliden.ca. Boliden Information ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/07/26/20010726BIT00030/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/07/26/20010726BIT00030/bit0002.pdf