Bolidens huvudnotering åter på Stockholmsbörsen

Bolidens huvudnotering åter på Stockholmsbörsen Från och med onsdagen den 5 december har Boliden åter sin huvudnotering på Stockholmsbörsen. Aktien handlas numera på O-listan. I samband med "hemflytten", och i enlighet med beslut fattat vid den extra bolagsstämman i Toronto den 29 november, har också en omvänd split genomförts. 20 gamla aktier i Boliden Limited har blivit en (1) ny aktie i Boliden AB. Boliden kommer även fortsättningsvis att vara noterat på börsen i Toronto, men som en sekundärnotering. "Bolidens huvudnotering på Stockholmsbörsen känns naturlig med tanke på att vi har huvuddelen av vår verksamhet och våra ägare i Sverige. Vi sätter nu punkt för "hemflytten", en process som pågått i snart sex månader. Med full kraft kan vi nu fokusera på att utveckla och stärka vår verksamhet, säger Bolidens VD och koncernchef Jan Johansson i en kommentar". För mer information se www.boliden.se eller kontakta: Jan Johansson, VD och koncernchef Boliden AB, tel 08-610 1602 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/05/20011205BIT00020/bit0003.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/05/20011205BIT00020/bit0003.pdf