Boliden rekryterar direktör för Affärsområde Smältverk

Boliden söker en ny direktör för Affärsområde Smältverk i och med att Svante Nilsson kommer att utnämnas till Director, Group Strategic Projects.

-    Boliden är inne i en aktiv utvecklingsfas. Vi har stora expansionsprojekt bakom oss och åtskilliga framför oss. Vi behöver öka våra operativa resurser för att driva strategiska projekt och Svante Nilsson är med sin breda erfarenhet och djupa kunskap om vår bransch ett självklart val för det uppdraget, säger Bolidens vd Lennart Evrell.

Rekryteringen har påbörjats och fram tills den är avslutad kommer Svante Nilsson att kvarstå i sin nuvarande roll.

Marcela Sylvander, Director Group Communications, Boliden AB,
tel: 08-610 1559, 0733-244 551

Boliden är ett ledande europeiskt metallföretag med kärnkompetens inom prospektering, gruvdrift, smältverk och återvinning. Huvudmetallerna är zink och koppar. Andra viktiga metaller som utvinns och framställs är bly, guld och silver. Verksamheten bedrivs i två affärsområden: Gruvor och Smältverk. Bolaget har cirka 4 400 anställda och omsatte 2010 37 miljarder kronor. Aktien är noterad på NASDAQ OMX Stockholm, segment Large Cap och på Torontobörsen i Kanada.