Ekonomisk information från Boliden kvartal 3, 2002

Ekonomisk information från Boliden kvartal 3, 2002 Nytt datum för offentliggörandet av delårsrapporten för perioden januari- september 2002 är onsdagen den 23 oktober. Rapporten beräknas offentliggöras före kl. 09.30. Delårsrapporten var tidigare planerad till den 22 oktober. För ytterligare information vänligen kontakta: Ulf Söderström, Informationsdirektör Telefon 08-610 15 57 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/07/20021007BIT00790/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/07/20021007BIT00790/wkr0002.pdf

Boliden är ett metallföretag med fokus på hållbar utveckling. Våra rötter är nordiska, marknaden global. Kärnkompetensen finns inom prospektering, gruvor, smältverk och metallåtervinning. Boliden har cirka 5 800 medarbetare och en omsättning på 50 miljarder kronor. Aktien är noterad på NASDAQ OMX Stockholm, segment Large Cap www.boliden.com