Klas Nilsson ny Director Group Communications för Boliden

Klas Nilsson har utsetts till ny Director Group Communications för Bolidenkoncernen, med tillträde den 1 oktober 2016.

Klas Nilsson kommer att ansvara för Bolidens övergripande kommunikationsarbete samt hantera koncernens presskontakter. Klas efterträder Marcela Sylvander, som tidigare i år tillträdde som kommunikationsdirektör vid Försvarsmakten.

Klas Nilsson har en examen från Umeå universitet och kommer närmast från Swedavia och rollen som Head of Strategic Communications. Klas har arbetat inom Swedavia sedan 2011 och har dessförinnan arbetat som konsult inom kommunikation vid företagen Springtime och Grayling.

Thomas Söderqvist, Senior Vice President Corporate Responsibility,
tel: +46 8 610 16 27, +46 70 294 24 00

Boliden är ett metallföretag med fokus på hållbar utveckling. Våra rötter är nordiska, marknaden global. Kärnkompetensen finns inom prospektering, gruvor, smältverk och metallåtervinning. Boliden har drygt 5000 medarbetare och en omsättning på 40 miljarder kronor. Aktien är noterad på NASDAQ OMX Stockholm, segment Large Cap

www.boliden.com