Sophie Arnius ny Director Investor Relations för Boliden

Sophie Arnius har utsetts till Director Investor Relations för Boliden från och med den 2 januari 2014. Sophie efterträder Frans Benson som tillträder som IR-direktör för ICA-Gruppen.

Sophie Arnius är examinerad civilekonom vid Handelshögskolan i Stockholm och har under de senaste tio åren varit verksam inom finansiell analys och finansiell kommunikation. Sophie kommer närmast från BillerudKorsnäs och rollen som Director Investor Relations, Media & PR.

Under perioden 1 december 2013 till 2 januari 2014 kommer Bolidens CFO Mikael Staffas att vara kontakt för IR-frågor.

Marcela Sylvander, Director Group Communications, Boliden AB,
tel: +46 8 610 1559, +46 733 244 551

Boliden är ett metallföretag med fokus på hållbar utveckling. Våra rötter är nordiska, marknaden global. Kärnkompetensen finns inom prospektering, gruvor, smältverk och metallåtervinning. Boliden har cirka 4 800 medarbetare och en omsättning på cirka 40 miljarder kronor per år. Aktien är noterad på NASDAQ OMX Stockholm, segment Large Cap. www
.boliden.com