• Bona AB/

Bona lanserar nytt professionellt rengörings- och underhållsprogram för trägolv och elastiska/mjuka golv

Bonas revolutionerande program för rengöring och underhåll av trägolv och elastiska/mjuka golv bygger på över hundra års erfarenhet och skapar ett helt nytt paradigm inom golvvård. Programmet innehåller så mycket mer än bara fantastiska rengöringsmedel – det inkluderar även rådgivning för professionella hantverkare och städpersonal samt hållbara produkter och lösningar för att skydda och underhålla golven och se till att de håller sig vackra under längre tid.

Detta är ett innovativt program som är utvecklat för professionella städare, fastighetsförvaltare och hantverkare. Programmet gör det möjligt för golvägare att effektivt skydda sin investering genom att ge golven nytt liv med nyskapande metoder.

Bona erbjuder högpresterande, snabba och tidsbesparande lösningar för allt från oljade till lackerade golv. I programmet ingår också FIBA-godkända produkter som är särskilt framtagna för sportgolv.

Som en del av Bona Care Program, erbjuder Bona en unik möjlighet att renovera och förnya slitna och skadade golv av gummi, PVC, PU, vinyl och linoleum, så att golven inte behöver bytas ut. Tiden då golvet inte kan användas på grund av arbete minskar med hela 50 procent, vilket innebär stora besparingar för golvägarna.

”Nya Bona Care Program för trägolv och elastiska/mjuka golv erbjuder effektiva processer och professionellt stöd, så att fastighetsförvaltare kan erbjuda optimal service och underhåll som förlänger golvets livslängd och bevarar dess ursprungliga utseende under längre tid. Vi tror verkligen att det här programmet kommer att förändra spelplanen för branschen”, säger Davide Cavalleri, Sales Manager Jan San & Rental EMEA/APAC.

Bona Care Program består av processer och produkter som täcker in allt från helrenovering och lackering till daglig rengöring, vilket förlänger golvets livslängd och ger ett fräscht utseende. Programmet kan användas i alla typer av miljöer – kommersiella lokaler som kontor och hotell, idrottshallar och flygplatser.

Bona Care Program lanseras på Interclean-mässan i Amsterdam, den 15–18 maj.

Högupplösta bilder är bifogade.

För mer information, kontakta:

Davide Cavalleri, Sales Manager Jan San & Rental EMEA/APAC, Bona

Tel. +393453749316, eller e-post: davide.cavalleri@bona.com

Om Bona

Bona är ett familjeägt företag som grundades 1919 och levererar produkter för installation, underhåll och restaurering av trägolv. Bonas omsättning uppgick till 2,3 miljarder SEK (224 miljoner EUR) 2017. Huvudkontoret finns i Malmö och företaget representeras globalt av 17 dotterbolag och 70 distributörer.

www.bona.com

Citat