Bonava donerar en kvarts miljon till Läkare Utan Gränser

Bonava har valt att donera årets julgåva på 250 000 svenska kronor till hjälporganisationen Läkare Utan Gränser. Istället för att dela ut julklappar till de anställda prioriterar Bonava att låta pengarna gå till en organisation som hjälper människor i nöd.

–  Istället för julklappar till alla anställda donerar vi pengarna till människor i utsatthet. Läkare Utan Gränser har en stor trovärdighet och kunskap vad gäller att konkret bistå människor i nöd. Ingen kan göra allt men alla kan göra något, säger Joachim Hallengren, VD och koncernchef, Bonava.

För att enas kring en gemensam julgåva har Bonava låtit samtliga medarbetare i åtta länder få rösta fram vilken organisation donationen ska gå till för 2019. Då Bonava är ett svenskt bolag går donationen till Läkare Utan Gränsers svenska del av organisationen.

Fredrik Hammarbäck, Presschef

Bonava är en ledande bostadsutvecklare i norra Europa. Bonava har skapat hem och grannskap sedan 1930-talet. Bonava har 2 100 anställda med verksamhet i Tyskland, Sverige, Finland, Danmark, Norge, S:t Petersburg, Estland och Lettland och en omsättning på 14,0 miljarder kronor år 2018. Bonava är noterat på Nasdaq Stockholm.