Bonava medverkar vid fastighetsmässan Expo Real i München

Den 7–9 oktober medverkar Bonava vid den årligen återkommande fastighetsmässan Expo Real i München i Tyskland. Syftet är att möta investerare för att marknadsföra Bonava som den ledande bostadsutvecklaren.

Expo Real är en samlingsplats för de främsta europeiska aktörerna inom fastighetsbranschen. Under tre dagar träffas investerare, fastighetsutvecklare, tjänsteleverantörer, politiker samt företrädare från städer och andra intressenter i branschen för att diskutera ekonomi, finansiering och byggrelaterade frågor som framför allt rör prisvärda bostäder, tillgång på fastigheter och olika lägens attraktionskraft. Ett annat tema kommer att vara trender som påverkar branschen och möjliga lösningar.

Bonavas monter kommer att fungera som en mötesplats för samtal om bostadsbyggande och bostadsutveckling med fokus på att förevisa några av de många hem och levande platser som Bonava uppfört, med visionen att skapa lyckliga grannskap där människor har hög livskvalitet.

Bonava arbetar för att erbjuda prisvärda bostäder i dynamiska och väl fungerande bostadsområden där människor känner tillhörighet och trivs. För att lyckas med detta vill Bonava öka industrialiseringen och standardiseringen i produktionen för att bli mer effektivt och på så vis behålla sitt kostnadsledarskap.

Praktisk information:
Tid: 7–9 oktober 2019
Plats: Hall A2, monter 424, Messe München, Tyskland

Fredrik Hammarbäck, Group Head of Press & Public Affairs
Tel: +46 739 056 063

Bonava är en ledande bostadsutvecklare i norra Europa. Bonava har skapat hem och grannskap sedan 1930-talet. Bonava har 2 100 anställda med verksamhet i Tyskland, Sverige, Finland, Danmark, Norge, S:t Petersburg, Estland och Lettland och en omsättning på 14,0 miljarder kronor år 2018. Bonava är noterat på Nasdaq Stockholm.