Bonava mest aktiva bostadsutvecklaren i Tyskland

Bonava utses för femte året i rad till Tysklands mest aktiva bostadsutvecklare. Det visar en undersökning som nyligen har genomförts av marknadsundersöknings- och konsultföretaget bulwiengesa.

- Vi är stolta över att få denna utmärkelse för femte året i rad och första året med vårt nya varumärke. Tyskland är en strategiskt viktig marknad för oss där vi har ambitioner att växa. Vi ser en stor efterfrågan på ett prisvärt boende i områden där människor kan trivas, något som är i linje med vårt erbjudande, säger Joachim Hallengren, VD och koncernchef på Bonava.

Varje år identifierar det oberoende marknadsundersökningsföretaget bulwienGesa Tysklands mest aktiva fastighetsutvecklare. I analysen ingår hur många kvadratmeter som har utvecklats på Tysklands största fastighetsmarknader (Berlin, Köln, Düsseldorf, Frankfurt/Main, Hamburg, München och Stuttgart) inom bostads-, kontors-, retail- och hotellsektorerna.

Hösten 2016 tilldelades Bonava även förstaplatsen som Tysklands mest starka varumärke inom sitt segment i anslutning till Expo Real.

Bonava:s presstelefon

ir@bonava.com

Bonava är en ledande bostadsutvecklare i norra Europa. Bonava har sitt ursprung i NCC och har skapat hem och områden sedan 1930-talet. Idag har Bonava 1 600 anställda med verksamhet i Sverige, Tyskland, Finland, Danmark, Norge, S:t Petersburg, Estland och Lettland och en omsättning på 13,5 miljarder kronor. Bonava är noterat på Nasdaq Stockholm.

För mer information om oss: bonava.com