Bonava säljer 90 hyreslägenheter i Dietzenbach, Tyskland

Bonava har sålt 90 hyreslägenheter till fastighetsbolaget Industria Wohnen till en köpeskilling av ca 263 MSEK. Projektet ligger i centrala Dietzenbach i ett område som Bonava varit med och utvecklat.

- Hyresrätter är en central del av vår affär och Tyskland är en strategiskt viktig marknad för oss. Utveckling av kvalitativa och prisvärda hyresrätter ligger i linje med att förverkliga vår vision att skapa hem och levande områden där människor trivs, denna gång i Dietzenbach, säger Joachim Hallengren, VD och koncernchef, Bonava.

Området ligger 15 kilometer från Frankfurts am Main centrala delar. I närheten finns också Hessentagsparken, mataffärer, skolor och förskolor.

Projektet beräknas överlämnas till kund och resultatavräknas under fjärde kvartalet 2019.

Ann-Sofi Danielsson, CFO och IR-ansvarig
ann-sofi.danielsson@bonava.com
Tel: 0706 740 720

Bonava:s presstelefon

ir@bonava.com

Bonava är en ledande bostadsutvecklare i norra Europa. Bonava har sitt ursprung i NCC och har skapat hem och områden sedan 1930-talet. Bonava har 1 600 anställda med verksamhet i Sverige, Tyskland, Finland, Danmark, Norge, St Petersburg, Estland och Lettland och en omsättning på 13,5 miljarder kronor 2016. Bonava är noterat på Nasdaq Stockholm.

För mer information om oss: bonava.com