Bonava startar produktion av 212 hyreslägenheter i Sigtuna

Bonava startar produktion av 212 hyreslägenheter i Sigtuna. Under första kvartalet 2020 tecknades avtal om försäljning av projektet, villkorat bygglov, till Mästerbro Fastighets AB, ett bolag samägt av Estea och CBRE Global Investors. Bygglov har nu vunnit laga kraft och produktion kan därmed starta enligt plan. Försäljningen redovisas i det andra kvartalet 2020 och projektet kommer etappvis att överlämnas till kund och resultatavräknas från och med det första kvartalet 2022.

- Det är glädjande att vi nu kan påbörja produktionen av Svanenmärkta hyresrätter i Sigtuna Stadsängar, där vi är med och skapar hem i olika upplåtelseformer. Hyresrätter utgör en viktig del i vår strategi och vision om att skapa levande områden där människor trivs, säger Fredrik Hemborg, affärsenhetschef, Bonava Sverige.

Louise Tjeder, IR-chef
louise.tjeder@bonava.com
Tel: +46 707 826 374

Fredrik Hammarbäck, Presschef
Tel: +46 739 056 063

Bonava är en ledande bostadsutvecklare i norra Europa som har skapat hem och grannskap sedan 1930-talet. Med sina 2 300 medarbetare har Bonava verksamhet i Tyskland, Sverige, Finland, Danmark, Norge, S:t Petersburg, Estland och Lettland med en omsättning på 15,5 miljarder kronor år 2019. Bonava är noterat på Nasdaq Stockholm.

Taggar: