Bonava startar produktion av en ny etapp i Älta, Nacka

Bonava startar produktion av ytterligare 46 hus i Ältadalen, Nacka. Vid projektets första säljstart reserverades samtliga 28 hus. De första bostäderna förväntas överlämnas till kund under det fjärde kvartalet 2020.

- Vi fortsätter nu att skapa fler hem i attraktiva Ältadalen. Det är glädjande att se att det stora intresset för Ältadalen består i denna nästa etapp. Det är ett bevis på att vi har lyckats skapa ett levande grannskap där människor trivs. Vår uppdaterade husmodell i kvarteret Pionen uppskattas av kunderna och närheten till naturen och den stora aktivitetsparken gör att människor kan umgås i området där de bor, säger Fredrik Hemborg, affärsenhetschef, Bonava Sverige.

Kvarteret Pionen är ett barnvänligt och aktivt grannskap med småstadskänsla.

Louise Tjeder, IR-chef
louise.tjeder@bonava.com
Tel: +46 707 826 374

Fredrik Hammarbäck, Presschef
Tel: +46 739 056 063

Bonava är en ledande bostadsutvecklare i norra Europa. Bonava har skapat hem och grannskap sedan 1930-talet. Bonava har 2 100 anställda med verksamhet i Tyskland, Sverige, Finland, Danmark, Norge, S:t Petersburg, Estland och Lettland och en omsättning på 14,0 miljarder kronor år 2018. Bonava är noterat på Nasdaq Stockholm.