Bonava utsedd till den mest aktiva bostadsutvecklaren i Tyskland

Bonava utses för sjätte året i rad till Tysklands mest aktiva bostadsutvecklare. Det visar den årliga undersökningen som nyligen har genomförts av marknadsundersökningsföretaget bulwiengesa.

- Vi är stolta över att få denna utmärkelse för sjätte året i rad. Tyskland är en strategiskt viktig marknad för oss där vi har ambitioner att växa med 5-10% årligenVi ser en stor efterfrågan på prisvärda boenden i områden där människor kan trivas, något som är i linje med vårt erbjudande, säger Joachim Hallengren, VD och koncernchef på Bonava.

Varje år identifierar det oberoende marknadsundersökningsföretaget bulwiengesa Tysklands mest aktiva fastighetsutvecklare. I analysen ingår hur många kvadratmeter som har utvecklats på Tysklands största fastighetsmarknader (Berlin, Köln, Düsseldorf, Frankfurt/Main, Hamburg, München och Stuttgart) inom bostads-, kontors-, retail- och hotellsektorerna.

Ann-Sofi Danielsson, CFO och IR-ansvarig
ann-sofi.danielsson@bonava.com
Tel: 0706 740 720

Bonava:s presstelefon

ir@bonava.com

Bonava är en ledande bostadsutvecklare i norra Europa. Bonava har skapat hem och grannskap sedan 1930-talet. Bonava har 2 000 anställda med verksamhet i Sverige, Tyskland, Finland, Danmark, Norge, St Petersburg, Estland och Lettland och en omsättning på 14,5 miljarder kronor år 2017. Bonava är noterat på Nasdaq Stockholm.

För mer information om oss: bonava.com