Bonava utsedd till den mest aktiva bostadsutvecklaren i Tyskland

Bonava utses för sjunde året i rad till Tysklands mest aktiva bostadsutvecklare. Det visar den årliga undersökningen som nyligen har genomförts av marknadsundersökningsföretaget bulwiengesa.

- Vi är väldigt stolta över att för sjunde året i rad utses till den fastighetsutvecklare som skapar mest boyta i tyska storstäder. Tyskland är numera Bonavas största marknad – 2018 ökade den tyska omsättningen med 14 procent jämfört med 2017 – och utmärkelsen är ett bevis på att vår strategi om att erbjuda prisvärda bostäder fungerar, säger Joachim Hallengren, VD och koncernchef på Bonava.

Varje år identifierar det oberoende marknadsundersökningsföretaget bulwiengesa Tysklands mest aktiva fastighetsutvecklare. I analysen ingår hur många kvadratmeter som har utvecklats på Tysklands största fastighetsmarknader (Berlin, Köln, Düsseldorf, Frankfurt/Main, Hamburg, München och Stuttgart) inom bostads-, kontors-, retail- och hotellsektorerna.

Ann-Sofi Danielsson, CFO och IR-ansvarig
ann-sofi.danielsson@bonava.com
Tel: +46 706 740 720

Bonava:s presstelefon
ir@bonava.com
Tel: +46 704 30 10 05

Bonava är en ledande bostadsutvecklare i norra Europa. Bonava har skapat hem och grannskap sedan 1930-talet. Bonava har 2 100 anställda med verksamhet i Tyskland, Sverige, Finland, Danmark, Norge, S:t Petersburg, Estland och Lettland och en omsättning på 14,0 miljarder kronor år 2018. Bonava är noterat på Nasdaq Stockholm.

För mer information om oss: bonava.com