Förändringar i Bonavas valberedning

Olof Nyström som representerar Fjärde AP Fonden (AP4) blir ny ledamot i Bonavas valberedning till följd av förändringar i ägarstrukturen.

På grund av ändrade ägarförhållanden och i enlighet med valberedningens instruktion har sammansättningen av Bonavas valberedning förändrats inför årsstämman 2022.

Efter förändringen består Bonavas valberedning av Peter Hofvenstam (ordförande i valberedningen), utsedd av Nordstjernan, Lennart Francke, utsedd av Swedbank Robur Fonder, Olof Nyström, utsedd av Fjärde AP-Fonden (AP4) och Mats Gustafsson, utsedd av Lannebo Fonder.

Peter Hofvenstam, ordförande valberedningen, Bonava
peter.hofvenstam@nordstjernan.se

Bonava är en ledande bostadsutvecklare i norra Europa som skapar hem och grannskap där människor har högsta möjliga livskvalitet. Bolaget är den första bostadsutvecklaren i Europa att få sina klimatmål godkända av Science Based Targets initiative. Med sina 2 100 medarbetare utvecklar Bonava bostäder i Tyskland, Sverige, Finland, Danmark, Norge, S:t Petersburg, Estland, Lettland och Litauen, med en nettoomsättning om cirka 17 miljarder kronor år 2020. Bonavas aktier och gröna obligation är noterade på Nasdaq Stockholm.