Inbjudan till Bonavas kapitalmarknadsdag den 14 december

Bonava bjuder in investerare, analytiker och media till en digital kapitalmarknadsdag tisdagen den 14 december 2021, kl. 9.00-12.00.

Syftet med kapitalmarknadsdagen är att presentera Bonavas uppdaterade strategi för att nå de nyligen reviderade lönsamhets- och tillväxtmålen fram till 2026, samt ge insikter kring Bonavas verksamhet.

Presentationer kommer att hållas på engelska av Peter Wallin, VD och koncernchef, Lars Granlöf, CFO, Sabine Helterhoff, Affärsenhetschef Tyskland samt Anna Hamnö Wickman, Group Head of Sustainability.

Deltagare ges möjlighet att skicka in frågor skriftligen under webbsändningen inför den avslutande frågestunden.

För att delta vid den digitala kapitalmarknadsdagen, vänligen registrera dig här:
bonava.com/CMD 2021

En inspelad version och presentationsmaterial kommer att finnas tillgängligt efter eventet på bonava.com.

Bonava är en ledande bostadsutvecklare i norra Europa som skapar hem och grannskap där människor har högsta möjliga livskvalitet. Bolaget är den första bostadsutvecklaren i Europa att få sina klimatmål godkända av Science Based Targets initiative. Med sina 2 100 medarbetare utvecklar Bonava bostäder i Tyskland, Sverige, Finland, Danmark, Norge, S:t Petersburg, Estland, Lettland och Litauen, med en nettoomsättning om cirka 17 miljarder kronor år 2020. Bonavas aktier och gröna obligation är noterade på Nasdaq Stockholm.