Kristina Olsen ny affärsenhetschef för Bonava Danmark-Norge

Kristina Olsen har utsetts till ny affärsenhetschef för Bonava Danmark-Norge och tillträdde rollen den 1 oktober.

- Kristina Olsen har en bred erfarenhet och kunskap inom bostadsutveckling. Jag är övertygad om Kristina Olsen kommer att stärka Bonavas position på den danska och norska marknaden, säger Joachim Hallengren, VD och koncernchef, Bonava.

Kristina Olsen har lång ledarerfarenhet och har innehaft ledande positioner inom företaget (NCC/Bonava) sedan år 2000 som bland annat försäljnings- och marknadschef i Danmark-Norge och har varit tillförordnad affärsenhetschef för Danmark-Norge sedan oktober 2018. Olsen har en kandidatexamen i ekonomi från Köpenhamns handelshögskola och är 51 år gammal.

Louise Tjeder, IR-ansvarig
louise.tjeder@bonava.com
Tel: +46 707 826 374

Bonavas presstelefon
ir@bonava.com
Tel: +46 739 056 063

Bonava är en ledande bostadsutvecklare i norra Europa. Bonava har skapat hem och grannskap sedan 1930-talet. Bonava har 2 100 anställda med verksamhet i Tyskland, Sverige, Finland, Danmark, Norge, S:t Petersburg, Estland och Lettland och en omsättning på 14,0 miljarder kronor år 2018. Bonava är noterat på Nasdaq Stockholm.