Nytt antal röster i Bonava AB efter omvandling

Antalet aktier och röster i Bonava AB har förändrats till följd av omvandlingar av sammanlagt 100 A-aktier till sammanlagt 100 B-aktier.

Enligt Bonavas bolagsordning har ägare till A-aktier rätt att begära att aktien omvandlas till B-aktie. Under december månad har på aktieägares begäran sammanlagt 100 A-aktier omvandlats till sammanlagt 100 B-aktier.

Efter omvandlingarna fanns, per den 30 december 2020, den sista handelsdagen i månaden, totalt
108 435 822 registrerade aktier i Bonava AB. Av dessa är 11 406 096 A-aktier och 97 029 726 B-aktier. Antalet röster i bolaget uppgår härmed till 211 090 686 baserat på antalet registrerade aktier.

Denna information är sådan information som Bonava AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 30 december 2020 kl. 09:30.

Bonava är en ledande bostadsutvecklare i norra Europa som har skapat hem och grannskap sedan 1930-talet. Med sina 2 300 medarbetare har Bonava verksamhet i Tyskland, Sverige, Finland, Danmark, Norge, S:t Petersburg, Estland och Lettland med en omsättning på 15,5 miljarder kronor år 2019. Bonavas aktier är noterade på Nasdaq Stockholm.

För mer information om oss: bonava.com