Nytt antal röster i Bonava AB efter omvandling

Antalet röster i Bonava AB har förändrats till följd av omvandlingar av 85 029 A-aktier till 85 029 B-aktier. Antalet röster i bolaget uppgår härmed till 208 064 499.

Enligt Bonavas bolagsordning har ägare till A-aktier rätt att begära att aktien omvandlas till B-aktie. Varje A-aktie representerar tio röster och varje B-aktie representerar en röst. Under januari månad har på aktieägares begäran sammanlagt 85 029 A-aktier omvandlats till sammanlagt 85 029 B-aktier.

Efter omvandlingarna fanns, per den 31 januari 2024, den sista handelsdagen i månaden, 11 069 853 A-aktier och 97 365 969 B-aktier. Antalet röster i bolaget uppgår härmed till 208 064 499 baserat på antalet registrerade aktier. Totalt antal registrerade aktier uppgår till 108 435 822.

Anna Falck Fyhrlund, Head of Investor Relations

anna.falck@bonava.com

Tel: +46 70 760 49 14

Denna information är sådan information som Bonava AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 31 januari 2024 kl. 11.00 (CET).

Bonava är en ledande bostadsutvecklare i Europa med syftet att skapa lyckliga grannskap för fler. Bolaget är den första bostadsutvecklaren i Europa att få sina klimatmål godkända av Science Based Targets initiative. Med sina 1 600 medarbetare utvecklar Bonava bostäder i Tyskland, Sverige, Finland, Norge, Estland, Lettland och Litauen, med en nettoomsättning om cirka 14 miljarder kronor år 2022. Bonavas aktier och gröna obligation är noterade på Nasdaq Stockholm.

För mer information om oss, besök: bonava.com