Uppdaterad information gällande Bonavas årsstämma den 31 mars 2020

Bonava vidtar försiktighetsåtgärder för årsstämman den 31 mars som en följd av den konstaterade smittspridningen av coronaviruset (Covid-19).

Folkhälsomyndigheten har konstaterat att det finns en samhällsspridning av coronaviruset i Sverige och därmed givit rekommendationer för att begränsa smittspridning och för att skydda riskgrupper. Bland annat uppmanar myndigheten personer som känner symtom samt äldre personer att stanna hemma.

Mot bakgrund av detta vill Bonava uppmuntra våra aktieägare att noga överväga möjligheten att delta via ombud istället för att fysiskt delta på årsstämman. Relevanta dokument för att delta via ombud finns på följande länk https://www.bonava.com/bolagsstamma/arsstamma-2020.

Vidare vill Bonava upplysa om att Euroclear Sweden tillhandahåller en möjlighet för de aktieägare som inte avser närvara personligen vid stämman att representeras av ombud från Euroclear Sweden. Mer om detta erbjudande från Euroclear går att läsa på: www.euroclearproxy.se.

Bonava har även beslutat att vidta följande försiktighetsåtgärder på Årsstämman:

• Ingen förtäring eller dryck kommer att serveras.
  • Externa gäster bjuds inte in, och deltagande av såväl styrelseledamöter som företagsledning kommer att begränsas.
  • Stämman kommer att kortas ner i tid, men utan att inskränka på aktieägares rättigheter.
  • Det planerade VD-anförandet kommer istället att presenteras i efterhand på Bonavas hemsida.

Bonava vidtar dessa försiktighetsåtgärder för att vi värnar om aktieägare och medarbetares hälsa och för att så långt möjligt begränsa eventuell smittspridning av det nya coronaviruset.

Vid behov och vid nya rekommendationer kommer Bonava att uppdatera ovan beskrivna försiktighetsåtgärder inför årsstämman. För aktuell information om coronaviruset hänvisar vi till Folkhälsomyndighetens webbsida.

Bonavas bolagsstämma börjar kl. 15.00 tisdagen den 31 mars 2020. Registrering påbörjas 30 minuter innan.

Louise Tjeder, IR chef
louise.tjeder@bonava.com
Tel: +46 707 826 374

Bonava är en ledande bostadsutvecklare i norra Europa som har skapat hem och grannskap sedan 1930-talet. Med sina 2 300 anställda har Bonava verksamhet i Tyskland, Sverige, Finland, Danmark, Norge, S:t Petersburg, Estland och Lettland med en omsättning på 15,5 miljarder kronor år 2019. Bonava är noterat på Nasdaq Stockholm