Bonava genomför investeraraffär och säljer 106 lägenheter i Finland

Bonava säljer ett hyresprojekt i Lielahti, Tammerfors, Finland. Köparen är investeraren LocalTapiola Real Estate Ltd och affären omfattar 106 hyreslägenheter. Projektet beräknas överlämnas till kund samt resultatavräknas under tredje kvartalet 2019.

- Redan nu utvecklas 70 lägenheter och 106 hyreslägenheter av oss i området och nu kompletterar vi alltså med ytterligare 106 nya hyreslägenheter. Den här försäljningen och projektet ligger i linje med vår strategi att utveckla fler hyresrätter i Finland, säger Joachim Hallengren, VD och koncernchef för Bonava.

Förskolor, livsmedelsbutiker och affärer är belägna i direkt anslutning till området och centrala Tammerfors ligger endast några minuter bort med lokaltrafiken.

Bonava är en ledande bostadsutvecklare i norra Europa. Bonava har skapat hem och grannskap sedan 1930-talet. Bonava har 2 000 anställda med verksamhet i Sverige, Tyskland, Finland, Danmark, Norge, St Petersburg, Estland och Lettland och en omsättning på 14,5 miljarder kronor år 2017. Bonava är noterat på Nasdaq Stockholm.