Bonava genomför investeraraffär och säljer 66 hyreslägenheter i Ursvik

Bonava säljer ett hyresprojekt i området Ursvik utanför Stockholm till ett försäljningspris om 190 MSEK. Köparen är bostadsbolaget Willhem och affären omfattar totalt 66 lägenheter fördelat på två punkthus. Projektet beräknas överlämnas till kund samt resultatavräknas under andra kvartalet samt tredje kvartalet 2019.

- Utveckling av yteffektiva och attraktiva hyresrätter spelar en viktig roll för att förverkliga vår vision att skapa hem och levande områden där människor trivs. Vi är glada över att få förtroendet av Willhelm att utveckla ytterligare ett sådant projekt tillsammans med dem, säger Fredrik Hemborg, affärsenhetschef, Bonava Sverige.

Lägenheterna ligger nära grönområden och goda kommunikationer till Stockholms stadskärna. Vid 2026 kommer Ursvik som beräknas vara hem för ca 20 000 människor. Redan 2021 är tvärbanans Kistagren färdigbyggt som kommer att stanna på två ställen i området.

Bonava är en ledande bostadsutvecklare i norra Europa. Bonava har skapat hem och grannskap sedan 1930-talet. Bonava har 2 000 anställda med verksamhet i Sverige, Tyskland, Finland, Danmark, Norge, S:t Petersburg, Estland och Lettland och en omsättning på 14,5 miljarder kronor år 2017. Bonava är noterat på Nasdaq Stockholm.