Bonava på unik jakt efter allmänhetens svar i åtta länder

Bonava lanserade sitt varumärke under våren 2016 med visionen att skapa hem och platser där människor lever sina liv. Självklart kan detta innebära olika saker för olika personer och i olika länder. Bonava ger sig därför nu ut på jakt efter insikter om vad som faktiskt får människor att trivas i sina bostadsområden på Bonavas åtta marknader; Sverige, Tyskland, Finland, Danmark, Norge, St. Petersburg, Estland och Lettland.

- Vår vision handlar om att skapa hem och levande platser där människor kan trivas och vara lyckliga. Därför är det centralt för oss att ständigt vara nyfikna, lära oss och förstå vad det är som gör människor lyckliga där de bor. Svaren vi får blir vägledande för vårt fortsatta arbete framåt, säger Joachim Hallengren, VD och koncernchef, Bonava.

Undersökningen är unik i sitt slag och genomförs i samarbete med konsultföretaget Cliente. En första sammanställning kommer att presenteras under våren 2017.