BONESUPPORT™ - Förändring i ledningsgruppen

Lund, Sverige, 17.30 CET, 24 april 2019 BONESUPPORT™, ett ledande företag inom ortobiologi för behandling av hålrum i ben, meddelar att Vikram Johri idag lämnar BONESUPPORT och rollen som GM & EVP Commercial Operations Eurow. De personer som tidigare rapporterat till GM EVP Commercial Operations kommer under en interimperiod rapportera direkt till VD. Information om framtida struktur av regionen kommer meddelas vid ett senare tillfälle.

BONESUPPORT (Nasdaq Stockholm: BONEX) utvecklar och kommersialiserar innovativa injicerbara biokeramiska bengraftsubstitut som ombildas till patientens eget ben och har förmåga att frisätta läkemedel. BONESUPPORTs bengraftsubstitut är baserade på den patentskyddade teknologiplattformen CERAMENT. Bolaget genomför en rad kliniska studier för att visa kliniska och hälsoekonomiska fördelar med sina produkter och planerar att skicka in en premarket approval-ansökan för CERAMENT G till FDA (USA) år 2020. Bolaget är baserat i Lund, Sverige, och omsatte 2018 totalt 97 miljoner kronor.

Besök gärna www.bonesupport.com för mer information.

BONESUPPORT

+46(0) 46 286 53 70