BONESUPPORT™ UTNÄMNER HELENA L BRANDT SOM HEAD OF HUMAN RESOURCES

Lund, Sverige, 12.00 CEST, 13 oktober 2017 – BONESUPPORT™, ett snabbväxande företag inom innovativa injicerbara biokeramiska bengraftsubstitut för behandling av hålrum i ben som orsakats av trauma, infektion, sjukdom eller relaterad kirurgi baserat på sin unika CERAMENT® -plattform annonserar idag tillsättningen av Helena L Brandt som ny Head of Human Resources. Hennes uppdrag är att möta behoven från en allt snabbare och mer konkurrensutsatt marknad såväl som kraven på ett professionellt och globalt ledarskap. Direkt rapporterar till CEO Richard Davies och som medlem i Executive Leadership Team.

Helena L Brandt har mer än 20 års erfarenhet av HR och ledarskapserfarenhet av att arbeta med organisationer inom forskning och utveckling, med stora globala företag som TetraPak, Sony Ericsson och AstraZeneca likväl med mindre snabbväxande företag.
Helena tar med sig sin kompetens och expertis till företaget efter att ha hållit flera HR affärspartnerspositioner på direktörs- och VP-nivå genom åren inriktade på intern kommunikation samt ledarskap, kultur och kompetensutveckling. Hon börjar på BONESUPPORT den 16 oktober.

For more information contact:

Richard Davies, CEO

Pip Batty, David Dible, Marine Perrier

bonesupport@citigatedr.co.uk

BONESUPPORTs marknadsförda syntetiska bengraftsubstitut CERAMENT® BONE VOID FILLER (BVF), CERAMENT® G* och CERAMENT® V* är samtliga baserade på den innovativa och patentskyddade teknologiplattformen CERAMENT.

Bolagets produkter har stor marknadspotential inom trauma, kronisk osteomyelit (beninfektion), revisionsartroplastik (utbyte av en ledprotes) och fotinfektioner på grund av diabetes.

Mellan 2014 och 2016 växte BONESUPPORTs totala försäljning från 41 MSEK till 105 MSEK, motsvarande en årlig tillväxttakt om 60 procent. Bolagets finansiella mål är att uppnå intäkter överstigande 500 MSEK under räkenskapsåret 2020, med en bruttomarginal över 85 procent och ett positivt rörelseresultat.

*CERAMENT G: Ej tillgänglig i USA, endast för undersökningsändamål. CERAMENT V: Ej tillgänglig i USA