BONESUPPORT HAR TECKNAT AVTAL MED PREMIER FÖR SYNTETISKT IMPLANTERBARA PRODUKTER

----- Detta pressmeddelande har modifierats för att följa Premiers IR-riktlinjer -----

Lund, Sverige, 13.00 CET, 20 april 2021 – BONESUPPORT™, ett ledande företag verksamt inom ortobiologi för behandling av skelettskador, har tilldelats ett kontrakt av Premier för syntetiskt implanterbara produkter. Från och med den 1 juli ger det nya avtalet Premiers medlemmar tillgång till de priser och villkor som Premier förhandlat om för CERAMENT® BONE VOID FILLER.

”Kontraktet med Premier är ett starkt erkännande och en bekräftelse av det unika värde som CERAMENT erbjuder sjukhus, kirurger och patienter. Avtalet kommer ytterligare att öka vår potentiella räckvidd på den amerikanska marknaden”, säger Emil Billbäck, vd för BONESUPPORT.

CERAMENT BONE VOID FILLER är ett injicerbart, syntetiskt bengraftsubstitut som även är form- och borrbart, utformat för att underlätta naturlig benläkning. CERAMENT resorberas i samma takt som nytt ben bildas och är idealiskt för både minimalinvasiv kirurgi och öppna procedurer där benåterbildning krävs.

Premier är ett ledande företag inom utveckling av sjukvård med över 4 100 amerikanska sjukhus. Med integrerade data och analys, samarbeten, lösningar inom varuförsörjning och rådgivning samt ytterligare tjänster, möjliggör Premier bättre vård och resultat, till lägre kostnad.

BONESUPPORT HOLDING AB
Emil Billbäck, vd

+46(0) 46 286 53 70

BONESUPPORT (Nasdaq Stockholm: BONEX) utvecklar och kommersialiserar innovativa injicerbara biokeramiska bengraftsubstitut som ombildas till patientens eget ben och har förmåga att frisätta läkemedel. BONESUPPORTs bengraftsubstitut är baserade på den patentskyddade teknologiplattformen CERAMENT. Bolaget genomför en rad kliniska studier för att visa kliniska och hälsoekonomiska fördelar med sina produkter. Bolaget är baserat i Lund, Sverige, och omsatte 2020 totalt 181 MSEK. Besök gärna www.bonesupport.com för mer information.