BONESUPPORT rekryterar toppnamn inom marknad och försäljning

Pressmeddelande 8 april 2010 Det medicintekniska företaget BONESUPPORT, som utvecklar injicerbart bensubstitut, bygger nu ut sin kommersiella organisation och rekryterar fyra toppnamn inom marknad och försäljning. Företaget har även kompletterat med nya säljrepresentanter samt förstärker Customer Service med ytterligare personal.

Vikram Johri blir ny Chief Commercial Officer och ska bygga upp en ny marknads- och försäljningsavdelning. Han kommer närmast från Wright Medical i Holland där han var VP Marketing EMEA. Inès X. Wanderer har rekryterats till posten som Vice President DACH (Tyskland, Österrike och Schweiz). Hon kommer närmast från Medtronic GmbH i Tyskland. Adrian Beere från Zimmer i England blir Vice President Western Europe. Linda Butcher, tidigare ansvarig för Global Marketing på Boston Scientific, blir Vice President Marketing. De senaste rekryteringarna är ett viktigt steg i att bygga ut BONESUPPORTs kommersiella organisation i samband med lanseringarna av Cerament™ Spine Support och Cerament™ Bone Void Filler. De båda produkterna, som används för behandling av kotfrakturer, fick EU-godkännande 2008 respektive 2009. – Med Vikrams, Inès, Adrians och Lindas breda erfarenheter och framgångar inom marknad och försäljning står vi starka inför de viktiga steg som företaget står inför. Vi är inne i en expansiv fas och är mycket glada över att kunna räkna dessa fyra personer till vår organisation, säger Fredrik Lindberg, vd BONESUPPORT. Lång erfarenhet från den medicintekniska branschen Vikram Johri har en lång och gedigen erfarenhet av den medicintekniska branschen med arbetserfarenhet från Wright Medical, Boston Scientific International, Uromed och Mitek. Vikram kommer fortsätta att ha sin bas i Holland. – Jag är väldigt glad över att börja arbeta på BONESUPPORT som befinner sig i en väldigt spännande fas just nu. BONESUPPORTs produkter har en mycket stor kommersiell potential och jag ser fram emot att utveckla den nya kommersiella organisationen i linje med de expansiva planer som finns för företaget framöver. Det är också positivt att arbeta med en svensk organisation som har ett så gott rykte och står sig väl på den internationella marknaden.