BOLAGSSTÄMMOKOMMUNIKÉ från BONG LJUNGDAHL AB

BOLAGSSTÄMMOKOMMUNIKÉ från BONG LJUNGDAHL AB Vid ordinarie bolagsstämma i Bong Ljungdahl AB den 4 maj 2004 omvaldes Mikael Ekdahl, Arvid Gierow, Alf Tönnesson och Gösta Wiking samt nyvaldes bolagets verkställande direktör Anders Davidsson till ordinarie styrelseledamöter. Styrelsearvodet fastställdes till 750 000 kronor att fördelas enligt styrelsens bestämmande mellan de ledamöter som inte är anställda i bolaget. Styrelsen omvalde vid sitt konstituerande möte Mikael Ekdahl som ordförande i styrelsen och Alf Tönnesson som vice ordförande. Till revisorer utsågs auktoriserade revisorerna Anders Lundin och Dan Andersson med auktoriserade revisorerna Mikael Eriksson och Göran Tidström som suppleanter, samtliga från PricewaterhouseCoopers AB, för en mandatperiod om fyra år. Stämman beslöt vidare att inte lämna någon utdelning till aktieägarna för 2003. Stämman beslöt att omvälja Mikael Ekdahl, Alf Tönnesson och Bernt Gunnarsson som ledamöter av bolagets nomineringskommitté. Styrelsen valde vid sitt konstituerande möte Mikael Ekdahl och Alf Tönnesson som ledamöter i ersättningskommittén och Arvid Gierow och Gösta Wiking som ledamöter i revisionskommittén. Kristianstad den 4 maj 2004 Bong Ljungdahl AB Styrelsen Bong är ett av Europas ledande kuvertföretag. Koncernen omsätter ca 1,9 miljarder kronor, har ca 1.500 anställda och en årlig tillverkningskapacitet om cirka 15 miljarder kuvert vid sina anläggningar i Sverige, Danmark, Norge, Finland, Polen, Tyskland, Belgien, Storbritannien och Irland. Bong har framför allt i norra Europa mycket starka marknadspositioner och har bearbetar med egna säljorganisationer elva europeiska länder. Koncernen ser intressanta möjligheter till fortsatt expansion och utveckling. Bong är ett publikt bolag och aktien är noterad på Stockholmsbörsens O-lista. Ytterligare upplysningar med anledning av detta pressmeddelande lämnas av Anders Davidsson, VD och Koncernchef i Bong Ljungdahl AB. Telefon (växel) 044-20 70 00, mobil 0705-457080. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/05/04/20040504BIT00710/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/05/04/20040504BIT00710/wkr0002.pdf