Bongs finska förvärv genomfördes enligt plan

Bongs finska förvärv genomfördes enligt plan Som tidigare meddelats tecknade Bong Ljungdahl AB i slutet av april ett avtal om att förvärva Kirjekuori Oy i Finland. Efter en månads due diligence slutfördes igår affären som planerat. Kristianstad 2004-06-01 Bong Ljungdahl AB Anders Davidsson VD och Koncernchef Bong är ett av Europas ledande kuvertföretag. Koncernen omsätter ca 1,9 miljarder kronor, har ca 1.500 anställda och en årlig tillverkningskapacitet om cirka 15 miljarder kuvert vid sina anläggningar i Sverige, Danmark, Norge, Finland, Polen, Tyskland, Belgien, Storbritannien och Irland. Bong har framför allt i norra Europa mycket starka marknadspositioner och bearbetar med egna säljorganisationer elva europeiska länder. Koncernen ser intressanta möjligheter till fortsatt expansion och utveckling. Bong är ett publikt bolag och aktien är noterad på Stockholmsbörsens O-lista. Ytterligare upplysningar med anledning av detta pressmeddelande lämnas av Anders Davidsson, VD och Koncernchef i Bong Ljungdahl AB. Telefon (växel) 044-20 70 00, mobil 0705-457080. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/06/01/20040601BIT00070/wkr0001.pdf