Ny CFO till Bong

Report this content

Ny CFO till Bong Ulf Zenk, 41 år, har anställts av Bong Ljungdahl AB som CFO. Han är civilekonom och kommer närmast från en motsvarande befattning på MalacoLeaf Scandinavia. Tidigare har han bland annat arbetat hos Coca- Cola och Procter & Gamble i en rad olika positioner. Ulf Zenk beräknas tillträda tjänsten vid halvårsskiftet. Kristianstad den 31 mars 2004 Anders Davidsson VD och koncernchef Bong är ett av Europas ledande kuvertföretag. Koncernen omsätter ca 1,9 miljarder kronor, har ca 1.500 anställda och en årlig tillverkningskapacitet om cirka 15 miljarder kuvert vid sina anläggningar i Sverige, Danmark, Norge, Finland, Polen, Tyskland, Belgien, Storbritannien och Irland. Bong har framför allt i norra Europa mycket starka marknadspositioner och har bearbetar med egna säljorganisationer elva europeiska länder. Koncernen ser intressanta möjligheter till fortsatt expansion och utveckling. Bong är ett publikt bolag och aktien är noterad på Stockholmsbörsens O-lista. Ytterligare upplysningar med anledning av detta pressmeddelande lämnas av Anders Davidsson, VD och Koncernchef i Bong Ljungdahl AB. Telefon (växel) 044-20 70 00, mobil 0705-457080. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/03/31/20040331BIT00650/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/03/31/20040331BIT00650/wkr0002.pdf