Ny Skandinavienchef på Bong Ljungdahl AB

Ny Skandinavienchef på Bong Ljungdahl AB Morgan Bosson, 46 år och i nuläget VD för svenska Icopal AB, har anställts som ny Skandinavienchef på Bong Ljungdahl AB i Kristianstad. Han är civilekonom och har många års erfarenhet av business-to-business relaterat marknads- och försäljningsarbete på företag som SaintGobain Isover (tidigare Gullfiber) och Åkerlund & Rausing. - Jag är övertygad om att Morgan med sitt starka fokus på marknadsföring och försäljning och sin erfarenhet från den europeiska förpackningsbranschen kommer att innebära en stor förstärkning för Bong Skandinavien och för hela koncernen, säger koncernchef Anders Davidsson. Morgan Bosson kommer att tillträda sin tjänst som Skandinavienchef hos Bong Ljungdahl vid årsskiftet. Han kommer dessutom att ingå i koncernens ledningsgrupp. Kristianstad den 14 oktober 2004 Anders Davidsson VD och Koncernchef Bong är ett av Europas ledande kuvertföretag. Koncernen omsätter ca 1,9 miljarder kronor, har ca 1 400 anställda och en årlig tillverkningskapacitet om cirka 15 miljarder kuvert vid sina anläggningar i Sverige, Danmark, Norge, Finland, Polen, Tyskland, Belgien, Storbritannien och Irland. Bong har framför allt i norra Europa mycket starka marknadspositioner och har egna säljorganisationer i elva europeiska länder. Koncernen ser intressanta möjligheter till fortsatt expansion och utveckling. Bong är ett publikt bolag och aktien är noterad på Stockholmsbörsens O-lista. Ytterligare upplysningar med anledning av detta pressmeddelande lämnas av Anders Davidsson, VD och Koncernchef i Bong Ljungdahl AB. Telefon (växel) 044-20 70 00, mobil 0705-457080. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/10/18/20041018BIT00160/wkr0001.pdf