Bonnier Gaming köper Soft Capital

Report this content

Pressmeddelande Stockholm 10 december 2009 Bonnier Gaming köper Soft Capital Bonnier Gaming AB har förvärvat samtliga aktier i Soft Capital Investment AB. Transaktionen beräknas kunna slutföras under det första kvartalet 2010. – Förvärvet av Soft Capital Investment utgör en viktig komponent i vår tillväxtambition inom digitala medier i Europa, säger Bonnier Gamings vd Marcus Forsell. Detta är ett steg i Bonnier Gamings strategi att stärka närvaron inom området soft gaming. Om Bonnier Gaming Bonnier Gaming AB har funnits sedan 2006 och har i uppgift att investera i internetbaserade spelkoncept. Företaget har två huvudsakliga affärsområden: Skill & Casual Gaming och lotterier på nätet som drivs genom dotterbolaget Bonnier Lottery AB, som bl a bedriver onlinebingo på Bingolotto.se på uppdrag av Folkspel. Om Soft Capital Investment Soft Capital Investment AB äger Soft Capital Holding Ltd på Malta vars dotterbolag bedriver bingo, slumpvalsgenererade spel och andra spel på internet. I Soft Capital Group ingår företag som erbjuder nischade sajter som fokuserar på bingo och slumpvalsgenererade spel i en modern, underhållande och innovativ tappning, bland dessa Bertil.com.

Taggar: