Dagens industri och Bisnode skapar ny tjänst för bolagsinformation på di.se

Report this content

I dag lanseras under vinjetten Di Bolagsfakta en ny högkvalitativ tjänst för att söka bolagsinformation på Dagens industris webbplats di.se. Tjänsten är ett samarbete mellan nordens största affärstidning Dagens industri och det marknadsledande affärsinformationsföretaget Bisnode.

Tjänsten Di Bolagsfakta ger de affärsintresserade läsarna på di.se möjlighet att söka bolagsinformation som namn, adress, omsättning och antal anställda för Sveriges cirka 400 000 onoterade aktiebolag.

”Vi har länge upplevt att vi i Stockwatch har Sveriges bästa databas för noterade bolag. Nu kompletterar vi vårt läsarerbjudande med bolagsfakta om den stora gruppen onoterade bolag”, säger Klas Granström, chef för di.se.

Tjänsten finns också i en betalversion där en rad kraftfulla marknadsförings- och ekonomistyrningstjänster ingår. Via en bekväm prenumeration, som finns i tre olika varianter, kan läsarna se till att alltid ha möjlighet att hämta fram bokslut och företagsupplysningar om onoterade bolag som de gör affärer med.

Dessutom finns med urvalstjänsten Hitta nya målgrupper ett smart verktyg att selektera fram kontaktdata till potentiella kunder. Tjänsten branschjämförelser ger möjlighet att jämföra det egna företagets prestationer med andra i samma bransch.

Tjänsten finns på www.di.se/bolagsfakta

”Digital kredit- och affärsinformation har på kort tid utvecklats till ett oumbärligt verktyg för beslutsfattare i alla delar av organisationen. Informationens kvalitet och tillgänglighet är förutsättningar för att kunna fatta snabba och smarta beslut idag. Det förstår Di-läsaren och vi är mycket stolta över att vara en samarbetspartner till Di Bolagsfakta ”, säger Björn-Erik Karlsson, Regionchef Bisnode Norden.

”Vi ser ett ökat krav från läsarna att erbjuda relevanta tjänster vid sidan nyhetsutbudet, tjänster som underlättar i deras vardag och vi vet att vi har många företagare bland våra läsare”, säger Mattias Hemmingsson, affärsutvecklare på di.se.

FÖR MER INFORMATION KONTAKTA:
Mattias Hemmingsson, affärsutvecklare på Di.se, 070-646 51 30
Pål Ljungberger, chef e-commerce på Bisnode, 070-966 33 34

Dagens industris nättidning di.se är en av Sveriges största nyhetssajter med cirka 900 000 unika besökare per vecka. Dagens industri är nordens största affärstidning med 350 000 dagliga läsare och omsätter 750 miljoner kronor och har ca 160 anställda.

Bisnode hjälper människor att fatta smarta beslut. Företaget omvandlar data till insikter för att hjälpa beslutsfattare i både små dagliga frågor till stora strategiska beslut i företag och organisationer i hela Europa. Bisnode har mer än 3 000 medarbetare i 19 länder. Läs mer om Bisnode på bisnode.com

Taggar: