Bonnier media går in i musikbranschen

Report this content

BONNIER MEDIA GÅR IN I MUSIKBRANSCHEN Bonnier Media startar musikverksamhet. VD för denna verksamhet blir Jonas Siljemark, idag VD för Arcade Music. Jonas Siljemark har stor erfarenhet från branschen. Han har startat och utvecklat artistagenturen Siljemark Produktion (verksamheten idag hopslagen med United Stage Artists). Här finns många olika artister, från E-Type till Nordman. Under Jonas Siljemark har i Arcade Music artister som Lutricia McNeal lanserats internationellt med stor framgång. Jonas Siljemark kommer att börja sitt arbete under våren. Hans uppgift är att skapa ett heltäckande skandinaviskt musikbolag med grammofonbolag, musikförlag och produktionsstudios. För ytterligare information: Jan Lindell, Bonnier Media tel. 08-736 47 17 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/03/04/19990304BIT00060/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/03/04/19990304BIT00060/bit0002.pdf