Bonnier Venture AB delägare i Kundkraft

Report this content

Bonnier Venture AB delägare i Kundkraft Företaget Bonnier Venture AB går in som delägare i Kundkraft Sverige AB, ett Internetbaserat företag som förmedlar el. Kundkraft Sverige AB:s affärsidé är att förse hushåll och företag med lägsta elpris och bästa service. Genom Kundkraft får också landets elleverantörer en ny möjlighet att få nya kunder. - Vi har funnits på nätet i några månader och framgångsrikt genomfört två upphandlingar av el. Vid båda har vi fått landets lägsta pris på ettårsavtal. Vi vet nu att allt fungerar och står inför en snabb expansion. Därför är det oerhört värdefullt att vi får Bonniers som samarbetspartner, säger Claes Nilsson, VD i Kundkraft AB. www.kundkraft.se fungerar som en klubb, där medlemmarnas stora antal ger prismässiga fördelar, samtidigt som leverantörerna får tillgång till en stor mängd kunder till låg kostnad. Avtalet med Bonnier Venture AB innebär att Kundkraft får ett kraftfullt stöd för sin marknadsföring. Tillgång till Bonnierkoncernens kapital och kunnande är tillsammans med alla medier, Internet-siter, tidningar och radio värdefullt. Mats Kalvik, VD i Bonnier Venture AB: - Vi har för avsikt att gå in som ägare i ett antal framtidsföretag. Kundkraft Sverige AB är det första. Vi är övertygade om att Kundkrafts affärsidé har stora möjligheter också utanför Sverige och satsar kraftfullt för snabb genomslags-kraft. För mer information kontakta: Claes Nilsson, VD Kundkraft AB 0709-221486 Thomas Körling, Kundkraft AB 0706-789808 Mats Kalvik, Bonnier Venture AB 0708-363399 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/02/21/20000218BIT00900/bit0001.pdf http://www.bit.se/bitonline/2000/02/21/20000218BIT00900/bit0002.doc