Boobs klassiska innovationer i nya höstfärger

Boob är det svenska modemärket som har valt att helt hålla fokus på mammor. 2000 lanserade de sina patenterade bastoppar för amning och utvecklade kort därefter även modellen B.Warmer gjord för att förhindra mjölkstockning. Med fokus på funktion och smarta lösningar har Boob efter 16 år bevisat att bra idéer håller över tid. Till det första släppet hösten 2016 kommer både Boobs klassiska bas och B.Warmer-modellerna i en ny härlig färgskala i frostade pasteller toppade med värmande marsala rött och burgundy röd.

Boob startade för 16 år sedan då de lanserade sina första toppar med en innovativ och patenterad amningsfunktion. Tre år senare kompletterades kollektionen med ytterligare en innovation, B.Warmer, en topp där bystpartiet fodrats med en smidig värmande fleece för att förhindra mjölkstockning. Med sina klassiska bastoppar och B.Warmer har Boob bevisat att bra idéer håller över tid. Båda modellerna är än idag storsäljare och favoriter hos mammor världen över. Till hösten 2016 finns samtliga klassiker och B.Warmer med i ett tidigt släpp i en ny härlig färgskala av frostade pasteller och värmande röda toner som marsala och burgundy röd.

Boobs bastoppar, Classics, finns i fyra modeller, alla tillverkade av hållbart och följsamt material, 92% ekologisk bomull och 8% elastan. Topparna finns i storlekarna XS-XXL.

Classic kortärmad topp, rundhalsad
Pris: 399 kr

Classic kortärmad topp, v-ringad
Pris: 399 kr

Classic linne
Färger: Svart, Vit, Midnattsblå och Marsala-röd
Pris: 349 kr

Classic topp, långärmad
Pris: 499 kr

B.Warmer-modellerna tillverkas i hållbart material av 95% ekologisk bomull och 5 % elastan. Bystpartiet är fodrat med återvunnen fleece tillverkad av återvunna PET-flaskor. B.Warmer finns i storlekarna XS-XL.

B.Warmer sweatshirt
Färger: Svart, Midnattsblå, Elefantgrå, Burgundy-röd och matt rosa (Pink Blush)
Pris: 599 kr

B.Warmer hoodie
Färger: Svart, Midnattsblå, Elefantgrå, Burgundy-röd och mörk azurblå
Pris: 699 kr

B.Warmer linne
Färger: Svart, Midnattsblå
Pris: 449 kr

B.Warmer klänning
Färger: Midnattsblå, Burgundy-röd
Pris: 799 kr

Samtliga modeller är tillverkade av hållbara material, certifierade enligt OEKO-TEX® 100 och juste producerade i Europa. Allt för att garantera plagg gjorda med omtanke om både människor och miljö. Klassikerna finns tillgängliga i Boobs webshop och genom återförsäljare från början av juli 2016 och B.Warmer-produkterna kommer till försäljning i slutet av juli.

Pressarkiv, bilder för nedladdning:
http://www.boobdesign.se/press Användarnamn: boob Lösen: press

För mer information och bilder, kontakta:
Marit Woody, Mail: marit@woodygreen.se

Svenska varumärket Boob startades 2000 av Mia Seipel och säljs idag genom återförsäljare på 20 marknader i och utanför Europa samt genom den egna webshopen www.boobdesign.com. Företaget tog sin startpunkt i idén om att göra smarta och snygga kläder för ammande mammor. Boobs amningsfunktion är patenterad och kollektionen har idag utökats med en komplett garderob för graviditet och amning och inkluderar även underkläder. Kollektionen är gjord med stor omsorg om både människor och miljö. Hela kollektionen är certifierad enligt OEKO-TEX® 100 och all produktion sker i Europa. 83% av kollektionen är gjord av hållbara material. www.boobdesign.se