Kläder i hållbara material för aktiva mammor – Boob active wear SS16

Report this content

Svenska designföretaget Boob utökar kollektionen för active wear och introducerar nyheter för våren 2016. Kollektionen lämpar sig inte bara bra för träning utan är även specialanpassad för en kropp i förändring och passar hela vägen genom graviditet och amning - utan att tumma på kvalitet och funktion. Alla nyheter i Boobs kollektion görs i hållbara material och hela kollektionen är även certifierad enligt OEKO-TEX® Standard 100.

Många kvinnor vill hålla sig aktiva och träna under graviditet och amning. Men en kropp i förändring ställer naturligtvis extra krav även på träningsplagg - att ska de vara flexibla och samtidigt funktionella. Boobs kollektion av active wear speciellt anpassad för aktiva mammor består av smarta, innovativa plagg som gör livet snyggare, roligare och enklare för sportande gravida och ammande. Precis som sin målgrupp strävar Boob dessutom efter att göra val som är så hållbara som möjligt för framtiden och nästa generation. Alla nyheter görs i hållbart material, såsom ekologisk bomull, lyocell och återvunnen polyester och polyamid.

Fast Food Soft Sport-BH
En grön nyhet i vårkollektionen 2016 är Fast Food Soft Sport-BH gjord i ett snabbtorkande och fukttransporterande funktionsmaterial av återvunnen polyamid. BH:n är seamless, justerbar och flexiblel för att kunna användas hela vägen genom graviditet och amning. Fast Food Soft Sport-BH ger ordentligt stöd (firm support), har brottarrygg för maximal rörelsefrihet och är försedd med smidig funktion för amning. BH:n är tillverkad i hållbart material - 37% återvunnen polyamid, 37% återvunnen polyester, 21% polyamid och 5% elastan.

Färger: Dark grey melange, Dark purple melange
Storlek: S-XL
Pris: 599 kr

Fast Food Sport-BH
En återkommande BH-favorit i active wear-kollektionen är  Fast Food Sport-BH som erbjuder allt en riktigt bra sport-BH ska ha - samtidigt som du kan amma i den. Den är bekväm och flexibel samtidigt som den ger ordentligt stöd (extra firm support) oavsett om man tränar på gymmet, joggar eller tar en långpromenad med vagnen. BH:n har avlastande vadderade axelband och brottarrygg för maximal rörelsefrihet. Fukttransporterande och snabbtorkande funktionsmaterial i 74% polyamid och 26% elastan i dubbla lager, som ger maximal support utan att kompromissa med komforten.

Storlek: S-XL
Pris: 599 kr

Once-on-never-off leggings
Leggings med en vikbar del som passar både med och utan mage. Hög midjemudd som kan vikas upp eller ned över magen och tajt passform i benet ger ett par långlivade träningsleggings. Ett suveränt plagg som sitter lika bra med gravidmage som utan. Utmärkta att använda på träning eller gravidyoga. Mjuk och skön kvalitet i hållbart materialval - 95% lyocell och 5% elastan.

Färger: Svart, Leo print Grey/Black

Pris: Leo print Grey/Black 399 kr, Black 349 kr

Ready Flex Fleece
Den ultimata fleecetröjan, tillverkad av återvunna PET-flaskor, för alla vardagens utmaningar som gravid eller nybliven mamma - samt i skidbacken, för jogging och långpromenader. Tröjan har många genomtänkta detaljer som smarta förvaringsfickor, amningsfuntion och sprund med dragkejor i sidorna för justerbar passform som gör att tröjan sitter lika bra under graviditet som amning. Huvan har halsknäppning och ärmsluten har extra långa muddar med tumhål. Fleectröjan har också extra längd baktill som värmer om man sitter på kalla underlag. Fleecen är tillverkad av 100% polyester av återvunna PET-flaskor. Det behövs tolv 1,5-litersflaskor för att göra en Ready Flex Fleece.

Färger: Black, Petrol
Pris: 999 kr

Fast Food Sportlinne
Sportlinne med dubbelfunktion för graviditet och amning i ett snabbtorkande funktionsmaterial, tillverkat av återvunnen polyamid. Linnet har brottarrygg för maximal rörelsefrihet. Materialet andas och leder effektivt bort fukt vid träning på gymmet, jogging eller en långpromenad med vagnen. Material: 80% återvunnen polyamid och 20% elastan.

Pris: 499 kr

Windblocker fleecetröja
Värmande fleecetröja som skyddar bysten mot blåst och drag vid utomhusaktiviteter tack vare ett inbyggt, vindtätt membran över bystpartiet. Tröjan har extra lång ärm och ärmslut med tumhål. Den passar lika bra under både graviditet och amning. Fleecen och det vindtäta materialet i tröjan är tillverkade av återvunna PET-flaskor och består av 94% återvunnen polyester och 6% elastan.

Pris: 899 kr

Hållbarhet
Hela Boobs kollektion är certifierad enligt OEKO-TEX® Standard 100. Det är en garanti för att plaggen är testade för farliga kemikalier – kläder man tryggt kan bära närmast huden och sin bebis, även vid träning och när man svettas. Alla nyheter i vår och sommar 2016 är gjorda av hållbart material och all traditionell bomull är dessutom ersatt med ekologisk bomull. Boobs produkter produceras i Europa. Sedan 2008 har Boob lyckats gå från 20 procent till 80 procent hållbara material utan att tumma på design och funktion. Målet är att den siffran ska bli 100 procent.

Vår- och sommarkollektionen finns i butik och i den egna webbshopen från januari 2016.

För mer information och bilder, kontakta:
Marit Woody
Mail: marit@woodygreen.se

Om Boob
Svenska varumärket Boob startades 2000 av Mia Seipel och säljs idag genom återförsäljare på 20 marknader i och utanför Europa. Företaget tog sin startpunkt i idén om att göra smarta och snygga kläder för ammande mammor. Boobs amningsfunktion är patenterad och kollektionen har idag utökats med en komplett garderob för graviditet och amning och inkluderar även underkläder. Kollektionen är gjord med stor omsorg om både människor och miljö. Hela kollektionen är certifierad enligt OEKO-TEX® 100 och all produktion sker i Europa. 83% av kollektionen är gjord av hållbara material. Sedan våren 2008 finns hela sortimentet även samlat till försäljning i den egna webshopen på www.boobdesign.com.

Taggar: