Leo Love - en vild höst för gravida och ammande mammor

Den här hösten och vintern är leo det nya svarta. Svenska mammamärket Boob har anammat det vilda och tagit fram flera nya leomönstrade höst- och vinterfavoriter. Såväl toppar och klänning som leggings och BH:ar är gjorda med smarta funktioner för att kunna användas både under graviditet och amning. Och för mammor som vill vara lika mode-chica som eko-chica har Boob gjort det enkelt då alla vilda nyheter är tillverkade i hållbara material och certifierade enligt OEKO-TEX 100.

Boobs Leo-plagg höst och vinter 2016

Stickad tröja/Leo
En finstickad tröja med dubbelfunktion för graviditet och amning. Tröjan har rundringad hals och lång ärm och är tillverkad i hållbar mjuk och skön kvalitet i finstickad certifierad ekologisk bomull.

Material: 100% ekologisk bomull
Pris: 799 kr

Top long sleeve/Leo
En mjuk och skön topp med dubbelfunktion för graviditet och amning. Toppen har båthalsringning och lång ärm, gjord i hållbara materialet lyocell.

Material: 95% lyocell och 5% elastan
Pris: 649 kr

Ruched dress/Leo
En klänning med dubbelfunktion för graviditet och amning. Klänningen har båthalsringning och lång ärm. Ett rynkat parti nedtill på sidorna ger en fin passform över magen, både under graviditeten och efteråt. Klänningen är gjord i mjuk och skön lyocell, ett av Boobs hållbara materialval.

Material: 95% lyocell och 5% elastan
Pris: 799 kr

Once-on-never-off loose pants/Leo
En byxa som passar lika bra som träningsbyxa, jobb- eller partybyxa som hemmamysplagg – före, under och efter graviditeten. Den höga midjemudden kan vikas upp eller ned över magen. Byxorna är gjorda i mjukt och skönt hållbart material. Finns även i svart.

Material: 95% lyocell och 5% elastan.
Storlek: XS-XL
Pris: Leo print Grey/Black 549 kr, (Black 499 kr)

Once-on-never-off leggings/Leo
Leggings med hög vikbar mudd som passar lika bra före, som under och efter graviditeten. Tack vare flexibel passform, och ett fukttransporterande material som andas, är dessa ett par perfekta och långlivade träningsleggings eller vardagsleggings. Tillverkade av hållbart material. Finns även i svart

Material: 95% lyocell och 5% elastan.
Storlek: XS-XL
Pris: Leo print Grey/Black 449 kr, (Black 399 kr)

Fast Food BH - Leo
Fast Food BH - Leo är en mjuk och skön seamless-BH som sitter lika bra under både graviditet som amning. Smarta clips och kupor som öppnas med ett enkelt enhandsgrepp gör det smidigt att komma åt att amma. BH:n har lite nättare kupor och urtagbara pads. Den anpassar sig flexibelt efter byststorleken, som kan variera under amningsperioden. BH:n är tillverkad av hållbart material som andas, och den har nickelfria detaljer. Stödgrad: Medium support.

Material: 76% återvunnen polyamid, 19% polyester och 5% elastan
Storlek: S-XL
Pris: 499 kr

Hållbarhet
Hela Boobs kollektion är certifierad enligt OEKO-TEX® Standard 100. Det är en garanti för att plaggen är testade för farliga kemikalier – kläder man tryggt kan bära närmast huden och sin bebis, även vid träning och när man svettas. Alla nyheter i höst/vinter-kollektionen 2016 är gjorda av hållbart material och all bomull är ekologisk. Sedan 2008 har Boob lyckats gå från 20 procent till 83 procent hållbara material utan att tumma på design och funktion. Målet är att den siffran ska bli 100 procent. Boobs produkter produceras i Europa.

Pressarkiv, bilder för nedladdning:
http://www.boobdesign.se/press  Användarnamn: boob Lösen: press

För mer information och bilder, kontakta:

Marit Woody, Mail: marit@woodygreen.se

Svenska varumärket Boob startades 2000 av Mia Seipel och säljs idag genom återförsäljare på 20 marknader i och utanför Europa samt genom den egna webshopen www.boobdesign.com. Företaget tog sin startpunkt i idén om att göra smarta och snygga kläder för ammande mammor. Boobs amningsfunktion är patenterad och kollektionen har idag utökats med en komplett garderob för graviditet och amning och inkluderar även underkläder. Kollektionen är gjord med stor omsorg om både människor och miljö. Hela kollektionen är certifierad enligt OEKO-TEX® 100 och all produktion sker i Europa. 83% av kollektionen är gjord av hållbara material.