Svenska Boob får amerikanska föräldrars pris - PTPA Media Award

Svenska klädföretaget Boob har fått utmärkelsen PTPA Media Award för sin Fast Food Sport-BH. Det här är Boobs fjärde PTPA-pris för något av sina plagg med dubbelfunktion för graviditet och amning.

Boob har fått priset PTPA Media Award för sin sport-bh med amningsfunktion, Fast Food Sport-BH, som lanserades 2015. PTPA (Parent Tested Parent Approved) Media är, med sina över 70 000 aktiva deltagare, Nordamerikas största oberoende föräldrarcommunity där produkter testas och utvärderas. Frivilligt engagerade föräldrar utvärderar produkterna i sina egna hem och pris delas ut till de produkter med högst samlat betyg.

- Vi gör kläder, med smart funktion, som fyller ett syfte och en utmärkelse som amerikanska PTPA är ytterligare ett kvitto på att vi verkligen lyckats. USA är en bra marknad för oss där vi ökat stabilt, men också ser att vi har stor potential att växa. Just sport- och funktionskläder för gravida och ammande var något vi såg saknades. Nu har vi riktigt bra säljresultat och fantastisk feedback från slutkund på vår active wear-kollektion, i hållbara material, som vi lanserade 2015, säger Mia Seipel, VD och grundare på Boob.

Boobs kläder har sålts i USA sedan 2002. Det började med en återförsäljare i New York och nu finns produkterna runt om i landet samt genom online-aktörer som exempelvis Nordstrom. Amerikanska kändisar som Minnie Driver, Tori Spelling och Gwen Stefani har burit, och blivit fångade på bild med, Boobs plagg när de varit gravida och ammat.

Boob har tidigare mottagit utmärkelsen PTPA Media Award för produkterna B.Warmer Hoodie (år 2010), Nursing/Maternity Singlet (år 2010) och Fast Food Bra (år 2014).

Fast Food Sport-BH
Fast Food Sport-BH erbjuder alla funktioner en bra sport-BH bör ha – och är dessutom försedd med en smart amningsfunktion. Den är bekväm och flexibel samtidigt som den ger ordentligt stöd. BH:n har avlastande vadderade axelband och brottarrygg för maximal rörelsefrihet. Fukttransporterande och snabbtorkande funktionsmaterial, 74% polyamid och 26% elastan, i dubbla lager, ger maximal support utan att kompromissa med komforten. Fast Food Sport-BH är, precis som resten av Boobs kollektion, certifierad enligt OEKO-TEX® Standard 100

För mer information, kontakta:
Marit Woody
Mail: marit@woodygreen.se

Svenska varumärket Boob startades 2000 av Mia Seipel och säljs idag genom återförsäljare på 20 marknader i och utanför Europa. Företaget tog sin startpunkt i idén om att göra smarta och snygga kläder för ammande mammor. Boobs amningsfunktion är patenterad och kollektionen har idag utökats med en komplett garderob för graviditet och amning och inkluderar även underkläder. Kollektionen är gjord med stor omsorg om både människor och miljö. Hela kollektionen är certifierad enligt OEKO-TEX® 100 och all produktion sker i Europa. 83% av kollektionen är gjord av hållbara material. Sedan våren 2008 finns hela sortimentet även samlat till försäljning i den egna webshopen på www.boobdesign.com.

Om PTPA Media Inc.:
PTPA Media provides an objective framework for appraising and promoting new products designed to enrich family living. The company’s mission is to marry innovative companies with discerning consumers, to improve consumer access to quality products and services for their families and homes.

Citat

Mia Seipel, VD och grundare av Boob