Bookbinders Design i en liten ask

Vävklädda boxar utgör en stor del av Bookbinders Designs sortiment. Boxarna spelar huvudrollen när Bookbinders Design stolt presenterar Gentlemannen, Carolin Wiken och Daniel Solander. Vi vill visa att det inte alltid behöver vara rätt att tänka utanför boxen!

LIVET I EN LITEN ASK

Gentlemannen lägger sin slips i en box, Konstnären förvarar sina penslar i en annan. Samlaren låter alla sina vackra fjärilar vila i en och Partyprinsessan fyller sina med smink. Divan stänger varsamt locket på sin box efter att ha lagt ner pärlorna och sin Chanel no 5, medan Skräddaren håller nålar och saxar i ordning i sina. Alla har vi de där sakerna vi antingen vill gömma eller vårda. Bookbinders Design erbjuder ett brett spektra av boxar med eller utan avdelare som kan skräddarsys utifrån dina särskilda behov. Hur enkelt vore inte livet om du hade det i en liten ask!

CAROLIN WIKEN TAILOR MADE

Formgivaren Carolin Wiken designar moderna träskor och accessoarer i läder som representerar svenskt hantverk när det är som bäst. Alla Carolin Wikens produkter är handtillverkade i Sverige. Lädret är växtfärgat eko-läder och innehåller inga farliga substanser, är dermatologiskt testat och snällt mot känslig hud. Carolin Wiken använde nyligen Bookbinders Designs Tailor Made-tjänst och lät oss ta fram displayboxar till sina armband. Hon valde våra A5-boxar i färgerna Duo Orange och Brillianta Pink med träavdelare. Vi präglade därefter hennes logotyp i silver på boxarnas lock. Tailor Made är en tjänst som Bookbinders Design erbjuder både privatpersoner och företag. Vi präglar text, namn och logotyper på de flesta av våra produkter för hand direkt i våra butiker i Sickla och Sturegallerian!

SOLANDERBOXEN

Ursprungligen användes solanderboxen till att förvara ömtåliga manuskript, kartor och böcker i på bibliotek och i arkiv. Boxen är uppkallad efter Carl von Linnés lärjunge Daniel Solander (1733–1782) som utvecklade boxen när han arbetade med dom naturhistoriska samlingarna på British Museum. En riktig klassiker med andra ord!

I Bookbinders Designs sortment finns solanderboxar i A6- och A4-format, 75 mm höga. Vi är stolta över att ha tillgång till den kompetens som krävs för att tillverka en sådan utsökt box som solanderboxen. Boxarna är handgjorda och finns i ett stort antal färger. Bookbinders Designs solanderboxar är vackra inredningsdetaljer såväl som praktiska förvaringslösningar som är unika i sin färgprakt och perfektion.

Högupplösta bilder finns även att ladda ner från Bookbinders Designs Picasa web album.

Malin Lindgren

Holländargatan 33

S – 113 59 Stockholm

Tfn. 46 8 728 20 02

marketing@bookbindersdesign.se

Bookbinders Design är ett svenskt företag som sedan 2001 designar och producerar vävklädda skrivböcker, fotoalbum, pärmar och boxar i en mängd färger och av hög hantverksmässig kvalitet. Vi finns idag i tio länder med över 20 försäljningsställen. Making life memorable since 2001.

Snabbfakta

Bookbinders Design är ett svenskt företag som sedan 2001 designar och producerar vävklädda skrivböcker, fotoalbum, pärmar och boxar i en mängd färger och av hög hantverksmässig kvalitet. Vi finns idag i tio länder med över 20 försäljningsställen. Making life memorable since 2001.

Tack @bookbindersdesign för snyggaste displayerna i norra hemisfären!
Carolin Wiken
Bookbinders Design