Bröllopstider hos Bookbinders Design

Vissa minnen varar för evigt. Bröllop är ett sådant tillfälle. Ett kärt minne värt att föreviga i olika former. I Bookbinders Designs bröllopssortiment finns fotoalbum, lådor, ramar och gästböcker. Vi erbjuder också inbjudnings- och tackkort. Dessutom finns det möjlighet att göra produkterna personliga och unika. Produkter som precis som minnena, varar för evigt.

Bröllop med ljusa färger, puder, lime och sand
Årets trendfärg puderrosa är populärt i bröllopstider. I sortimentet finns, förutom skrivböcker, lådor i två olika storlekar. Lådorna är både dekorativa och mycket praktiska. Samla alla kort, hälsningar och telegram i en puderrosa vävlåda, eller varför inte som en lyxig pressentask?

Limegrön är en färg som alltid haft stor framgång i våra butiker, inte minst i bröllopssammanhang. Vi ser en tydlig trend av att allt fler går från vitt och benvitt till en bredare färgskala, allt från pasteller till starka färger. I limegrönt erbjuder vi fotoalbum, i flera format, med fasta eller lösa blad. Ett fotoalbum i väv med matchande ram kan bli den perfekta presenten till ett brudpar som redan har allt.

Sandfärgat album finns i flera olika storlekar. Matchar vår gästbok med vit text. En stor gästbok som varar hela livet och fylls med minnen från bröllopet och sedan genom år av gemensamma stunder. Ett minne för livet. Pris från 440 kr.

Bröllopskollektion designad av Petra Börner
Vår bröllopskollektion har ett mönster illustrerad av Petra Börner. Benvit vävlåda i A5- och A4 med prägling i matt vitt och matchande sidenband. Liggande fotoalbum med vita blad och samma motiv passar i den stora lådan. En perfekt present till blivande äkta paret. I samma serie finns en gästbok. Pris från 270 kr. Samtliga produkter finns även utan motiv. Petras mönster finns också som kvadratiska kort i tre olika färgställningar för 25 kr.

Petra Börner är född i Kalmar och är numer bosatt i London där hon 1999 gick ut Central St Martins College of Art & Design. Hennes kunder är bland annat; Cacharel, Habitat, Louis Vuitton, The Guardian, Apoteket, Top Shop, Harpers Bazaar JPN, BBC och Bloomsbury. http://petraborner.com/

Gör en personlig gästbok, eller fotoalbum
Vår tjänst Tailor Made är precis som det låter, möjlighet att skräddarsy en eller flera produkter på ett personligt och unikt sätt direkt i butiken. Prägla en eller två rader med text, personnamn och/eller datum. Resultat blir enastående och går bra att applicera på låda, album eller skrivbok. Pris från 220 kr.

Nya födelsedagskort
Två nya kort födelsedags har tagit plats i Bookbinders designs korthylla. Duktiga illustratören Tove Dreiman har satt sin prägel på ett rosa och ett ärtgrönt kort med metallisk färgmatchande folie. Pris 25 kr.

Fler högupplösta bilder finns att ladda ner från Bookbinders Design Picasa web album.

Anna Sylvan

Birger Jarlsgatan 53, 111 45 Stockholm

Mail. anna.sylvan@bookbindersdesign.se

Tel. 08- 728 20 00
Mobil. 0706 -398001

Bookbinders Design har funnits sedan 2001 och finns idag i tio länder med över 20 försäljningsställen. Bookbinders Design har ett brett sortiment av färgglada, designade produkter av hög kvalitet. Skrivböcker, fotoalbum, almanackor, dagböcker, lådor, pärmar och allt som gör vardagen effektiv, och samtidigt vacker.