Littlephant på besök hos Bookbinders Design

Report this content

Våren innebär alltid fokus på barn och deras föräldrar hos oss på Bookbinders Design. Vi ser det som ett viktigt uppdrag att förgylla såväl vardag som fest med barn, och till årets barnkampanj har vi fått extra fint och färgglatt besök.

Unikt mönster

Bookbinders Design är mycket stolta över att presentera 2012 års barnkollektion; resultatet av ett samarbete med otroligt omtyckta Littlephant, skapad av Camilla Lundsten. Camilla är en väletablerad illustratör och designer som arbetat med kunder som BRIO, IKEA och Scandic Hotell. Hon är även författare och formgivare till ett tiotal böcker om den röda elefanten och hans vänner. Hennes varumärke Littlephant, som startades 2009, har på kort tid blivit en riktig barnrumsfavorit.Vår gemensamma kollektion består av affischer i storleken 50*70 cm i två olika färgställningar, olinjerade block i A6 och A5 samt vikta kort i samma format. Mönstret som lanseras är helt unikt för Bookbinders Design.

Förvara och förgylla
Affischer och block är självklara presenter till liten och stor, och motivet med de kalasglada figurerna passar utmärkt som födelsedags- eller inbjudningskort. Lagom till kampanjstarten den 17:e april börjar vi också sälja nytt presentpapper. ‘Dots’ är ett ljuvligt ljusrosa papper med skimrande vita prickar. Men det bästa är att ‘baksidan’ är vackert himmelsblå med samma mönster. Det dubbelsidiga silkesmatta pappret säljs på tremetersrullar. Perfekt till doppresenten.

Bookbinders Design vill möta barn och föräldrars behov - oavsett om det gäller att finna (och slå in) en unik doppresent, att samla och förvara konstverken från dagis, eller barnets första fotoalbum. I vårt sortiment finns vackra och hållbara produkter som bevarar minnen från den korta intensiva tid som är barndomen. Våra vävklädda skrivböcker, fotoalbum, ramar, pärmar och boxar finns i många format och i minst 16 färger.

Högupplösta bilder finns att ladda ner från Bookbinders Design Picasa web album.

Ni är varmt välkomna att låna produkter från någon av våra butiker.

Tove Lamm Stråhle

Birger Jarlsgatan 53, 111 45 Stockholm

Mail. tove.lammstrahle@bookbindersdesign.se

Tel. 08- 728 20 02

Mobil. 073 - 546 90 30

www.bookbindersdesign.com

Bookbinders Design har funnits sedan 2001 och finns idag i tio länder med över 20 försäljningsställen. Bookbinders Design har ett brett sortiment av färgglada, designade produkter av hög kvalitet. Skrivböcker, fotoalbum, almanackor, dagböcker, lådor, pärmar och allt som gör vardagen effektiv, och samtidigt vacker.

www.bookbindersdesign.com