Prisma lyser upp i vintermörkret

Report this content

Kanel, kardemumma, hyacinter, apelsiner, citrus, nötter, nejlikor, röda band, lackade paket och önskelistor till tomten. Vi behöver inte vara tveksamma. Julen kommer alltid tidigare än vad vi är beredda på. Förväntningar, önskningar, stress blandat med längtan. Hos Bookbinders Design finns julklappar för alla. Det här året bjuder vi på två mycket speciella samarbeten.

Prisma – en klassiker
Sven Markelius (1889 - 1972) var en av våra mest kända arkitekter under 1900-talet. Mönstret Pythagoras gjordes 1952 i samband med att Sven Markelius deltog i arkitektgruppen som skapade FN-anläggningen i New York. Svens uppdrag blev att rita ECO-SOC-salen för ekonomiska och sociala frågor. Pythagoras trycktes som en ridå i sammet. Mönstret handtrycks med hela arton tryckschabloner och dubbel höjd i rapporten.

Det småskaliga mönstret Prisma, som är ritat vid samma tid av Sven Markelius, kan man till jul köpa på våra klassiska bokbinderiprodukter ur sortimentet. Under november lanserar vi exklusiva tjocka skrivböcker i 170*200mm, lådor i två olika storlekar och pärmar i tyget Prisma från Ljungbergs textiler. Välj bland färgställningarna sand, röd, grön och gul. Ljungbergs är ett utpräglat textiltryckeri. Det grundades 1949 av Erik Ljungberg.

Årets julkort – ytterligare ett designsamarbete
Planeta Design är en designbyrå med sin bas i Stockholm, med ett internationellt nätverk och flera internationella kunder. Bland deras kunder hittar man varumärken som The Body Shop Intl., BRIO, c/o Hotels, Penclic, HEMA, H&M, Svenskt Tenn med flera.

Designers och formgivare från Planeta Design har tagit fram årets kollektion av julkort. De förenar funktion med finess med noga utvalt papper och tryckkvalitet. Årets julhälsning står för svensk produktion med internationell anpassning, ett arbetssätt som ligger i tiden och ett signum för Bookbinders Design. Detta kort finns i tre färgställningar; benvit, röd och silvergrå. I samma mönster finns även lyxiga etiketter som förgyller inslagningen av årets julklappar.

Vi möter även efterfrågan på fotokort. Ett kärt foto fästes på insidan och syns genom stansad framsida. Även insida är tryckt med hälsning och mönster av Planeta Design. Julkorten är närproducerade och tryckta i Stockholm.

Förutom dessa julkort har vi massvis med tillbehör som stämplar, färgdynor, glitterlim, enfärgade kort, mönstrade pappersark och matchande kuvert för den som vill skapa själv. Huvudsaken är att man skickar en skriven hälsning. Det sprider glädje, vilket är precis vad julen är till för.

De högupplösta bilderna finns att ladda ner från Bookbinders Design Picasa web album; https://picasaweb.google.com/bookbindersdesignsweden/PrismaOchChristmasCollection2011

Ni är varmt välkomna att låna produkter från någon av våra butiker.

Högupplösta bilder finns att ladda ner från Bookbinders Design Picasa web album.

Anna Sylvan

Birger Jarlsgatan 53, 111 45 Stockholm

Mail. anna.sylvan@bookbindersdesign.se

Tel. 08- 545 035 87
Mobil. 0706 -398001

www.bookbindersdesign.com

Bookbinders Design har funnits sedan 2001 och finns idag i tio länder med över 20 försäljningsställen. Bookbinders Design har ett brett sortiment av färgglada, designade produkter av hög kvalitet. Skrivböcker, fotoalbum, almanackor, dagböcker, lådor, pärmar och allt som gör vardagen effektiv, och samtidigt vacker.

www.bookbindersdesign.com

Taggar: